Странице

понедељак, 28. март 2011.

Poglavlje 30 – Da li ću dobiti na kilaži?


Ovo je još jedan mit vezan za pušenje, koji je raširen među pušačima koji kada pokušavaju metodom moći volje da prestanu, koriste zamene tipa slatkiša, da bi otklonili bol od nedostatka nikotina. Taj osećaj pri nedostatku nikotina je veoma sličan gladi, i lako je to pomešati jedno sa drugim. Međutim, dok se glad može zadovoljiti hranom, glad za nikotinom nikada nije u potpunosti zadovoljena.

Kao i kod svake druge droge, posle nekog vremena telo postaje imuno na drogu i droga više ne zadovoljava našu potrebu u potpunosti. Čim ugasimo cigaretu, nikotin velikom brzinom počinje da napušta naše telo, i onaj ko je zavistan od nikotina je stalno gladan. Prirodno je da će se desiti da počnemo sve više da pušimo, lančano. Međutim, većina pušača biva sprečena da to uradi, iz dva razloga.

  1. Zbog novca – ne mogu sebi da priušte više da puše.
  2. zbog zdravlja – da bismo otklonili potrebu za nikotinom mi uzimamo taj otrov, što se ponaša kao automatsko proveravanje broja cigareta koje smemo da popušimo.

I pušač tako oseća konstantnu glad koju nikada ne može da zadovolji. Zato mnogi pušači počnu da se prežderavaju, da piju ili počnu da koriste teže droge da bi popunili tu prazninu (VEĆINA ALKOHOLIČARA SU TEŠKI PUŠAČI. PITAM SE DA LI JE U STVARI SAMO PUŠENJE NJIHOV PROBLEM?)

Za pušača je normalno da počne nikotin da zamenjuje hranom. Za vreme mojih noćnih mora ja sam došao u fazu kada uopšte nisam imao doručak ni ručak. Po ceo dan bih pušio jednu za drugom. U kasnijim godinama sam se radovao večerima, samo zato što tada mogu da prestanem da pušim. Međutim, celo veče bih nešto grickao. Ja sam mislio da je to zbog gladi, ali to je ustvari bilo jer mi je nedostajao nikotin. Drugim rečima, ja sam danju zamenjivao hranu nikotinom, a uveče zamenjivao nikotin hranom.

U tim danima bio sam mnogo kilograma teži nego sad, i nisam mogao ništa protiv toga. Kada to malo čudovište nestane iz vašeg tela, užasan osećaj nesigurnosti nestaje. Vraća vam se samopouzdanje, zajedno sa veličanstvenim osećajem samopoštovanja. Vraća vam se sigurnost da možete imati kontrolu nad svojim životom, ne samo kontrolu nad hranom uopšte. To su neke od prednosti kad se oslobodite biljke.

Kao što sam rekao, mit o dobijanju na kilaži je uzrokovan time što se koriste zamene za nikotin kad vam on treba u organizmu. U stvari one ne olakšavaju proces prestajanja. One otežavaju. Ovo je više objašnjeno u kasnijem poglavlju koje se tiče zamena.

Ako pratite uputstva, dobijanje na kilaži ne bi trebalo da bude problem za vas.


10 коментара:

  1. Semenke i to po mogucnosti bele semenke, (iz pouzdanih izvora znam da seka belih semenka moze u potpunosti da procisti nas organizam) ,ne bi bilo lose da ubav
    Cite bademe ili orahe ...sve sem slatkisa:)pozz

    ОдговориИзбриши
  2. Semenke i to po mogucnosti bele semenke, (iz pouzdanih izvora znam da seka belih semenka moze u potpunosti da procisti nas organizam) ,ne bi bilo lose da ubav
    Cite bademe ili orahe ...sve sem slatkisa:)pozz

    ОдговориИзбриши
  3. Posle svakog obroka,ja grickam nesto,pa na sta cu liciti za par meseci...Spasavajteee !!!!

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман7. март 2018. 14:21

    Jedini savet kog se necu pridrzavati je ovaj. Ja zelim da se ugojim.

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман29. март 2018. 17:53

    Ovo je jedino poglavlje sa kojim se ne slazem!
    Naravno da cemo se ugojiti!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Danas imam 20kg vise nego kad sam pisao ovo 2018god.Proslo je 1000dana od kad ne koristim ovo zlo i ne bih dao to za nista

      Избриши
  6. Анониман23. март 2019. 13:17

    Niko nas ne tera da žderemo slatkiše, ili bilo šta slično, o tome odlučujemo sami. U svakom slučaju bolje i koji kilogram viška, koji se može lako skinuti nego neka boleščina uzrokovana cigaretama od koje se teško leči ili uopšte ne leči!

    ОдговориИзбриши
  7. Od čeg' je sito, od tog' je i debelo.
    (moja baba)

    ОдговориИзбриши