Странице

понедељак, 28. март 2011.

Poglavlje 29 - Da li će mi nedostajati cigarete


Ne! Kad to malo nikotinsko čudovište umre i vaše telo prestane da žudi za nikotinom, sva ispranost mozga koja preostane će nestati i vi ćete biti u stanju da se i fizički i mentalno bolje snađete ne samo u stresnim situacijama, nego ćete biti u stanju da u potpunosti uživate u dobrim trenutcima.

Postoji samo jedna opasnost, a to je uticaj osoba koje još uvek puše. Razmišljanje „tuđe slađe“ primenljivo je u svim aspektima našeg života i razumljivo je. Ali zašto kada je o pušenju reč, kada negativnih strana ima milion, bivši pušači zavide pušaču?

Koliko nam ispiraju mozak u detinjstvu nije ni čudo da upadnemo u zmaku. Zašto kada shvatimo da je to nešto što je samo za budale, i mnogi od nas uspeju da se reše toga, ponovo upadamo u istu zamku? Zbog uticaja pušača.

To se obično dešava kada ste u nekom društvu, pogotovu posle obroka. Pušač zapali i bivši pušač oseća žudnju. To jeste doduše zanimljiv poremećaj, pogotovo ako uzmete u obzir ovo istraživanje tržišta: ne samo da je svaki nepušač, nego svaki pušač na ovom svetu, čak i oni sa svojim ispranim mozgovima, navučeni, koji pate od iluzije da ih to opušta ili da u tome uživaju, žali što se navukao. Pa zašto onda bivši pušači zavide pušačima u ovakvim prilikama? Postoje dva razloga:

  1. „Samo jedna cigareta“. Zapamtite: ne postoji takva cigareta. Nemojte samo razmišljati o tim nekim prilikama kad biste zapalili „samo jednu“, nego gledajte na to iz ugla pušača. Možda mu vi zavidite, ali on ne odobrava svoje ponašanje. On zavidi vama. Posmatrajte druge pušače. Oni mogu biti vaša najveća potpora pri prestanku. Primetite kako čim mu izgori cigareta – odmah pali drugu. Posebno obratite pažnju na to kako on nije svestan da je puši i čak i samo paljenje cigarete je automatsko. Zapamtite: on ne uživa u tome; reč je o tome da on ne može da uživa bez cigarete posebno zapamtite da kada ode iz vašeg društva on će morati da nastavi da puši. Sledećeg jutra, kad se probudi i kad mu u grudima bude odvratan osećaj, on će morati da nastavi da guši sebe. Sledeći put kada ga zaboli u grudima, sledeći put kad bude Svetski dan za borbu protiv pušenja, sledeći put kad namerno odbije da pročita upozorenje na paklici cigareta, sledeći put kad čuje da postoji rizik od dobijanja raka, sledeći put kad ode u crkvu, u metrou, u bolnici, biblioteci, kod zubara, lekara, u supermarketu ... sledeći put kad bude u društvu napušača, on će morati da nastav ovaj doživotni lanac samo da bi sebe uništavao fizički i psihički. Suočava se sa doživotnim flekama na zubima, lošim zadahom, doživotnim ropstvom, doživotnim uništavanjem samog sebe i doživotnim crnim senkama u pozadini svog mozga. I sve ovo da bi se postiglo – šta? Da bi pušač bio u iluziji da pušenjem postiže ono stanje u kome je i bio, pre nego se navukao.
  1. Drugi razlog zašto je bivšim pušačima teško kada neko puši pored njih je taj što pušač ima nešto da radi, tj.da puši cigaretu, a nepušač ne radi ništa, i onda se oseća kao da mu je nešto oduzeto. Utuvite sebi u glavu pre nego počnete: nije nepušač taj kome je nešto oduzeto, i ko se oseća ugroženo. Jadnom pušaču nedostaju

x ZDRAVLJE
x ENERGIJA
x NOVAC
x SAMOPOUZDANJE
x SPOKOJ UMA
x HRABROST
x SMIRENOST
x SLOBODA
x SAMOPOŠTOVANJE

Prestanite da zavidite pušačima i počnite da ih doživljavate kao jadna, patetična bića jer to i jesu. Ja bar to znam: ja sam bio najgori. Zato vi čitate ovu knjigu, a oni koji za to nemaju hrabrosti, koji moraju da nastave da sebe zavaravaju su najpatetičniji od svih.

Ne biste zavideli zavisniku od heroina. Heroin u Velikoj Britaniji ubija oko 100 ljudi godišnje. Nikotin ubija preko 120.000 godišnje, a 2,5 miliona ljudi širom sveta. Već je ubio više ljudi nego svi ratovi ikada vođeni. Kao i kod svih drugih zavisnosti od droga, ni kod vas se neće poboljšati stanje. Svake godine će biti gore i gore. Ako ne uživate u tome što ste pušač-danas, još manje ćete uživati sutra. Ne zavidite drugim pušačima. Sažaljevajte ih. Verujte mi: NJIMA JE POTREBNO VAŠE SAŽALJENJE.

8 коментара:

  1. Koliko vremena treba proci da SMIRENOST krene kod mene...???

    ОдговориИзбриши
  2. Samo je fazon da ubediš sebe da mrziš cigarete, isto tako i pušače, a u isto vreme da se osećaš da si iznad njih jer si ostavio to govno. To je odličan početak

    ОдговориИзбриши
  3. Chevuone je dao odlican primer to sam ubedjivala sebe kad sam odlucila da cu postati nepushac,pritom sam pazljivo procitala knjigu do kraja upijala rec po rec pronasla sebe u milion situacija koje su opisani u knjizi i ubedila sebe da mrzim cigarete i to je to ,kniga,samoubedjivane i desilo se
    ono sto je opisanonu poglavlju OTKROVLJENJE i po prvi pot sam bila smirena i to je bio kraj.Proslo je otad godinu dana i ne pada mi napamet da ikad zapalim cigaretu.I hvala autoru za ovu knjigu da je nisam procitala verojatno bih jos uvek bila u magli .Sretno svima koji citate ovu knjigu na dobrom ste putu

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala što delite vaše iskustvo sa nama, mene je ohrabrilo i podstaklo
      da nastavim da čitam :) pridržavaću se svih saveta iz knige

      Избриши
  4. Citam i citam ali jos ne kapiram da li se pusenje odnosi na cigarete???����

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман18. мај 2018. 16:40

    Čitam već tri dana kad god stignem knjigu, komentari me zasmeju i ohrabre. Baš čitajući ovo poglavlje u pravom trenutku mi se dao neki čudni znak kome sam se slatko, u sebi, nasmejao. izašao sam na pauzu na poslu, uzeo da pročitam ovo poglavlje, seo na ogradicu kao klasična beda i zapalio cigaretu. Tako je cigareta već skoro izgorela, kad je seo neki dečko pored mene, u istoj muki kao ja. Stavio je cigaretu u usta, izvadio upaljač koji nije hteo da upali. Krenuo je da ga prevrce da bi mu se plin namestio na pravo mesto. Imalo je poseban uticaj na mene, videći koliko sam ja jadan u sličnim situacijama. Dao sam mu sa zadovoljstvom upaljač.

    ОдговориИзбриши