Странице

понедељак, 28. март 2011.

Poglavlje 40 – Poslednja cigareta


Ako ste odlučili kada ćete to uraditi, spremni ste za svoju poslednju cigaretu. Pre nego je popušite, zapitajte se o dve osnovne stvari:

  1. Da li ste sigurni u uspeh?
  2. Da li imate osećaj propasti sveta ili osećaj uzbuđenja jer ćete upravo postići nešto veličanstveno?

Ako imate nekih sumnji, najpre ponovo pročitajte knjigu. Ako još uvek budete imali nekih pitanja, neđite primerak knjige Jedini način da zauvek prestanete da pušite ili stupite u kontakt sa vama najbližom EASYWAY klinikom (detaljna lista na kraju).

Zapamtite da vi nikada niste doneli odluku da ćete upasti u zamku sa pušenjem. Ali zamka je tako napravljena da vas doživotno zarobi. Da biste pobegli potrebno je da donesete pozitrivnu odluku da ćete popušiti svoju poslednju cigaretu.

Zapamtite, jedini razlog zbog koga vi čitate ovu knjigu je zato što biste silno voleli da pobegnete. Zato donesite tu odluku sada. Čvrsto obećajte, da kada popušite poslednju cigaretu, bilo da vam to padne lako ili teško, nećete više nikad poušiti.

Možda se brinete što ste i ranije u životu ovo sebi obećavali ali ste i dalje pušili, ili da ćete proći kroz neku blagu traumu. Ne bojte se, najgora stvar koja može da vam se desi je da ne uspete, tako da nemate ništa da izgubite a možete mnogo da dobijete.

Ali nemojte uopšte da mislite o neuspehu. Prelepa je istina da je smešno lako da se prestane i možete čak u tom procesu i da uživate. Ovog puta koristićte EASYWAY metodu! Sve što treba je da pratite uputstva koja ću vam dati:

  1. Obećajte sebi sada i pri tom to zaista mislite.
  2. Popušite poslednju cigaretu svesno, udahnite prljavštinu duboko u svoja pluća i zapitajte se gde je tu uživanje.
  3. Kada je ugasite, uradite to ne sa osećajem: nikad više ne smem da pušim, ili nije mi dozvoljeno da pušim, nego sa osećajem: zar to nije sjajno! Slobodan sam! Više ne moram da robujem nikotinu! Više nikad te prljave cigarete ne moram da trpam u svoja usta!
  4. Budite svesni da će nekoliko dana nikotinski saboter biti prisutan u vašem stomaku. To ćete iskusiti kroz osećaj: „Želim cigaretu“. Ponekad sam o tom malom nikotinskom čudovištu pričao kao o blagoj fizičkoj potrebi za nikotinom. To je ustvari netačno, i važno je da shvatite zašto. Zato što je čudovištu potrebno oko tri nedelje da izumre, bivši pušači veruju da će malo čudovište nastaviti da traži cigaretu i pošto su ugasili poslednju cigaretu, i da će im onda biti potrebna moć volje da odole tom izazovu. To nije lako. Telo ne žudi za nikotinom. Samo mozak žudi za nikotinom. Ako budete imali taj osećaj „želim cigaretu“ u sledećih nekoliko dana, vaš mozak ima jednostavan izbor. Može to da shvati onako kako zaista jeste – da je to samo prazan nesiguran osećaj uzrokovan prvom cigaretom koju smo u životu zapalili i tako stvarali isti osećaj sa svakom sledećom koju smo zapalili, i vi možete reći: „JUHU! JA SAM NEPUŠAČ!“.                                            Ili mozete početi žudeti za cigaretom i da od toga patite čitav život. Razmislite na trenutak. Zar to nebi bilo neviđeno glupo? Da kažete sebi: „Nikad više ne želim da pušim“, a onda provedete ostatak života govoreći: „Što bi mi prijala cigareta“. To rade pušači koji koriste metodu moći volje. Nije ni čudo što se osećaju tako jadno. Provode ostatak svog života očajnički kukajući za onim što nikako ne žele. Nije ni čudo što ih tako malo uspe a ono malo njih koji uspe nikada se ne oseća potpuno slobodno.
  5. Samo sumnja i čekanje otežavaju prestanak. Dakle, nikada nemojte sumnjati u svoju odluku, vi znate da je to ispravna odluka. Ako počnete da u nju sumnjate, stavićete sebe u poziciju u kojoj nikako ne možete da dobijete. Osećaćete se jadno jer žudite za cigaretom a ne možete da zapalite. Još više ćete se osećati jadno ako zapalite. Kakav god sistem koristili, zapitajte se šta vi želite da postignete time što prestajete da pušite? Da više nikad ne pušite? Ne! Mnogo bivših pušača to uradi i ostatak života se oseća ugroženo. koja je prava razlika između pušača i nepušača? Nepušači ne osećaju potrebu da puše, ne žude za cigaretama i ne moraju da vežbaju moć volje da bi odagnali želju za pušenjem. To je ono što vi pokušavate da uradite i potpuno ste u stanju da to uradite. Ne morate da čekate da vas prođe zudnja za cigaretama niti morate da čekate da postanete nepušač. Vi ćete to postići čim ugasite poslednju cigaretu; prekinuli ste unos nikotina: VI STE SREĆAN NEPUŠAČ!

I ostaćete srećan nepušač ako:

  1. Nikad ne posumnjate u svoju odluku.
  2. Ne budete čekali da postanete nepušač. Ako budete čekali, čekaćete, a nište se neće desiti, što će stvoriti fobiju.
  3. Nemojte pokušavati da ne mislite na pušenje ili čekati da dođe „trenutak otkrovenja“. Ovako ili onako – stvorićete fobiju.
  4. Nemojte koristiti zamene.
  5. Gledajte na pušače u pravom svetlu i sažaljevajte ih umesto da im zavidite.
  6. bilo da imate loš dan ili dobar dan, ne manjajte svoj život samo zato što ste prestali da pušite. Ako ga budete menjali, žrtvovaćete se a nema potrebe za tim. Zapamtite, vi se ničega ne odričete. Naprotiv, izlečili ste sebe od odvratne bolesti i pobegli ste iz zatvora. Kako dani budu tekli, i vaše fizičko i mentalno zdravlje se bude popravljalo, dobri trenutci će vam biti još bolji a loši trenutci manje loši nego kad ste bili pušač.
  7. Kad god pomislite na pušenje, bilo u narednih nekoliko dana ili ako budete mislili o tome do kraja života, uvek se setite: „JUHU, JA SAM NEPUŠAČ!“

22 коментара:

  1. E OVO JE BILA ZADNJA CIGARETA JUHUUU JA SAM SRECNI NEPUSAC!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Svaka čast, budi istrajan budi i srećan što si uspeo i uživaj u tome!

      Избриши
  2. Nikad mi gadnija cigareta nija bila nego ova poslednja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман22. март 2016. 00:12

      upravo sam počela da osećam kao da ću da se ispovraćam

      Избриши
  3. Hvala Alane i počivaj u miru dobri čoveče, pomogao si mnogim ljudima.
    Rekla sam sebi nikad više, ni pod kojim okolnostima, ni pod bilo kojim izgovorom. Tako sam se prošli put prevarila. Bila sam srećna i onda sam zapalila jednu cigaru i upala u zamku. Nema veze, neću više. Molim se da nema posledica po zdravlje. Bože pomozi.
    Srećno svim pušačima i da zauvek pobede zlo i budu srećni...

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман15. јун 2016. 18:10

    JA SAM NAJSRECNIJA NA SVETU. OD OVOG TRENUTKA DOGODIO SE CUDO. PREDIVNO CUDO I NEVEROVATAN OSECAJ SLOBODE. HVALA ALANE. NIKAD VISE NECU STAVLJATI TAJ SMRAD U USTA PA DA JE I OD ZLATA. NIKADA !!

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala Aleksandri koja mi je preporučila ovu knjigu i nadam se da će i ona prestati da puši!

    ОдговориИзбриши
  6. Други пут сам одуговлачила са читањем након првог безуспешног покушаја, и ево доврших са пажњом књигу.
    Угасила сам цигарету у 20:00, решена да истрајем.
    Хвала Алене, хвала креатору овог више него корисног блога!
    Срећно свима! Људи, јављајте се, истрајте! Све вас волим!
    Јована <3

    ОдговориИзбриши
  7. Ovo je definitivno bila moja poslednja cigareta!! Zgadila mi se. Samo što se nisam ispovraćala! FUJ! NEĆU VIŠE DA ROBUJEM TOJ PRLJAVŠTINI! Od danas sam potpuno slobodna!!

    ОдговориИзбриши
  8. Анониман28. јул 2018. 20:05

    Ево још једне БИВШЕ овиснице која изговара магично : ЈУХУ, СЛОБОДНА САМ!
    Поздрав свима! Хвала Алене, хвала блогерки! <3

    ОдговориИзбриши
  9. Анониман24. март 2019. 22:04

    Ovo je bila najodvratnija cigareta od svig! Srećna sam što više ne moram ovu gadost da trpam u svoja usta i što moja kosa i koža više neće smrdeti na ovu gadost!

    ОдговориИзбриши
  10. Konacno sam slobodan. Hvala Alene.

    ОдговориИзбриши
  11. Данаc, други дан без цигара. Пијем кафу, једем као и до сада, тај осећај у сзомаку и када се јави, брзо га савладам, говорећи себи, ма моја слобода је почела. После 12 година, кашља по цео дан, смрада из уста и на рукама, у гардероби, коси, у разним ситуацијама, било ме је и срамота. Апсолутно, испран мозак. Људи, ја сам била у ситуацијама да душу хоћу да искашљем и исповраћам, и нисам одустајала. Ово је права слобода!

    ОдговориИзбриши
  12. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  13. JUHU! JA SAM NEPUŠAČ! Hvala sestri Natasi sto mi je preporucila ovu knjigu i jedno veliko HVALA gospodinu Alenu sto me je oslobodio .

    ОдговориИзбриши
  14. Poslednja. .. Vrti mi se u glavi od ove cigarete, isto kao i od one prve kada sam pocinjala pra 37 godina

    ОдговориИзбриши
  15. Čika Alane, neka Vam je laka zemlja i hvala do neba! Vratili ste me na fabrička podešavanja, u detinjstvo, u momenat gde sada prvoj cigareti mogu da kazem NE! Ovo sam čitao preko nrkog linka, u znak zahvalnosti kupiću knigu koja ce uvek kao slika stajati u vitrini.

    ОдговориИзбриши
  16. Анониман27. март 2024. 11:54

    Prvim citanjem knjige nisam uspela. Posle drugog citanja.... Upravo sam ugasila svoju poslednju cigaretu
    Osecam se kao nepusac i nikada necu zapaliti tu prvu i ponovo uci u zacarani krug.
    Hvala Alenu u ime svih nas koji smo reseni te zavisnosti

    ОдговориИзбриши