Странице

понедељак, 28. март 2011.

Poglavlje 9 - Stres

Ne mislim pri tom samo na velike tragedije koje se dese u životu, već i na manje stresove tipa - druženja sa ljudima, razgovori telefonom, iscrpljenost domaćice koja ima bučnu malu decu i tako dalje.

Uzmimo kao primer telefonski razgovor. Za većinu ljudi telefon je pomalo stresan, pogotovo biznismenima. Većina poziva ne dolazi od zadovoljnih mušterija niti od vašeg šefa koji vas zove da vam čestita. To je uvek neka vrsta napetosti - nešto nije uredu ili neko ima određeni zahtev. U takvim trenutcima pušač će, ako već nije, zapaliti cigaretu. On ne zna da to čini, ali on zna da mu to iz nekog razloga pomaže.

Ono što se zaista desilo je ovo. Bez svesti o tome, on je već bio napet. (npr. jer već neko vreme nije zapalio, a ima potrebu, tj. ima bol od nedostatka nikotina). Otklanjajući delimično tu napetost kao normalni stres, sada je generalni stres umanjen i pušača to diže. U tom trenutku, to u stvari nije iluzija, taj osećaj da ga je to podiglo. Pušač će se osećati bolje tada nego u trenutku pre nego što je zapalio. Međutim, čak i u trenutku dok puši tu cigaretu pušač je napet mnogo više nego što bi bio da je nepušač - jer što ste više zavisni od droge - to ona više negativno utiče na vas i manje vam pomaže kad je koristite, tj. kad pušite.

Obećao sam da nema šok terapije. U primeru koji ću vam predstaviti, ne pokušavam da vas šokiram, samo prosto naglašavam da vam cigareta uništava nerve, umesto što mislite da ih opušta.

Probajte da zamislite da ste došli u fazu kada vam doktor kaže da će te ako ne prestanete da pušite morati da vam amputiraju noge. Samo na trenutak zastanite i zamislite svoj život bez nogu. A sad zamislite stanje uma čoveka, koji - pošto mu je izrečeno ovakvo upozorenje - nastavlja da puši i završi sa amputiranim nogama.

Ja sam slušao o pričama poput ove i odbacivao sam ih kao preterane. U stvari, ponekad sam priželjkivao da mi doktor kaže tako nešto; tada bih prestao. A svakog trenutka sam očekivao da ću doživeti moždani udar, i da ću izgubiti ne samo svoje noge nego život. Nisam mislio da preterujem, mislio sam da sam ja jednostavno težak pušač.

"Kada bi svaki pušač pročitao ovu knjigu otvorenog uma, duvanske kompanije bi prestale da postoje, i imali bismo milione veoma, veoma srećnih ljudi." Kerol En F.
Ovakve priče nisu preterane. To je ono što ova odvratna droga može da vam učini. Kako idete kroz život ona vam sistematski oštećuje nerve i oduzima hrabrost. Što vam više hrabrosti oduzme, to ste više obmanjeni da ona radi upravo suprotno. Svi znamo za paniku koja obuzme pušača kada izađe u grad kasno uveče i u strahu je da će ostati bez cigareta. Nepušačima se to ne dešava. Cigarete su uzrok takvog osećaja. U isto vreme, cigarete vam tokom života ne samo oštećuju nerve, već vam, zato što su moćan otrov, progresivno uništavaju fizičko zdravlje. Kad dođe u fazu kada ga sve to ubija, pušač veruje da je cigareta njegova snaga i da ne može da se suoči sa životom bez nje.

Utuvite sebi u glavu da cigareta ne opušta vaše nerve; ona ih polako ali sigurno uništava. Jedna od velikih prednosti prestanka pušenja je to što vam se vraća samopouzdanje.

7 коментара:

  1. BAS TAKO...CUTI TRPI I IZDRZI VEC MI SMRDI CIGARETA!VIDECEMO...

    ОдговориИзбриши
  2. Pronalazim se u svemu sto pishe ,izdrzim nekih par sati i opet zapalim nadam se da cu do kraja knjige osetiti taj klik koji ce reci dosta

    ОдговориИзбриши
  3. Krivo mi je samo meni dragih ljudi koji se truju godinama, ja nisam strastven okoreli pusac, konzumirala sam cigarete pre godinu dana i sad zadnje nedelje sam ispusila tri, cetri pakle,zato sam ovde da u potpunosti ponistim to, zelim za jedno vece da procitam sve, za sad mi dobro ide. I da, ako znate gde mogu nabaviti knjigu u stampanom izdanju pisite molim vas.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Neces nista shvatit ako je za dan procitas.Poslije 27godina vec mesec i nesto ne pusim i nikad lakse mi nije bilo.A kad naidje kriza procitam tri cetiri poglavlja.Hvala Alane

      Избриши
    2. Ја је читам једном месечно...
      Освежава ми самопоуздање и отклања илузије које сам имао везане за цигарете. Пушио сам 15 година мислећи да је цигарета неки мерак или гушт, криво ми је само што сам живео у заблуди да је то тако.

      Избриши