Странице

понедељак, 28. март 2011.

Poglavlje 11 - Koncentracija

Cigarete ne pomažu koncentraciji. To je još jedna iluzija.
Kada pokušavate da se koncentrišete, automatski gledate da izbegnete ono što vas ometa, npr. osećaj da vam je hladno il ivruće. Pušača nešto već ometa: malom čudovištu je potreban fiks. Tako da kad želi da se koncentriše ne mora o tome ni da razmišlja. On automatski pali cigaretu, delimično otklanja žudnju za cigaretom, pristupa onome što želi da uradi i u tom trenutku je već zaboravio da ju je uopšte zapalio.

Cigarete ne pomažu koncentraciji. Pomažu da se ona uništi, jer posle nekog vremena, čak i dok puši cigaretu, kod pušača u tom trenutku nije zadovoljena potreba za nikotinom. Pušač tada povećava unos nikotina, i time se povećava i problem.

Koncentracija biva oštećena iz još jednog razloga. Progresivno blokiranje arterija i vena otrovom sprečava dotok kiseonika u mozak. U stvari, vaša koncentracija i inspiracija će se značajno poboljšati kad se ovaj proces obrne.

Ja nisam uspeo sa metodom snage volje jer sam bio sprečen sa aspekta koncentracije. Mogao sam da se snađem sa tim da sam nervozan i loše volje, ali kada je trebalo da se koncentrišem na nešto zaista teško, morao sam da zapalim cigaretu. Mogu da se setim panike koju sam osetio kada sam otkrio da nije dozvoljeno da se puši za vreme ispita za računovođu. Već sam bio lančani pušač i ubeđen da ja neću moći da se skoncentrišem bez cigarete tri sata. Ali prošao sam testove, i ne mogu da se setim da li sam tada uopšte razmišljao o pušenju, dakle, kad je kritičan trenutak, nije mi smetalo.

Nedostatak koncentracije koju pušač doživljava kada pokušava da prestane da puši se ne dešava, u stvari, zbog toga što njegovo telo fizički pati zbog nedostatka nikotina, nego, kad aste pušač imate mentalne blokade. Kada vam se to desi, šta radite? Zapalite cigaretu, ako to već niste učinili pre toga. Kad to ne pomogne, šta onda uradite? Uradite ono što jednostavno morate da uradite: nastavljate dalje, kao što rade nepušači. Kada ste pušač, cigareta se ni za šta ne krivi. Pušači nikada ne pate od "pušačkog kašlja", samo su konstantno prehlađeni. Onog trenutka kad prestanete da pušite, sve što krene loše u vašem životu svali se na činjenicu da ste prestali da pušite. Kada vam se onda desi mentalna blokada - umesto da nastavite dalje, vi kažete: "Da samo mogu da zapalim sada, to bi rešilo moj problem." Tad počinjete da dovodite u pitanje svoju odluku da prestane da pušite.

Ako verujete da pušenje istinski pomaže koncentraciji, ako vas to zabrinjava sasvim sigurno nećete moći da se koncentrišete. Sumnja stvara problem, a ne to što osećate bol jer niste uneli nikotin u telo. Zapamtite: pušači pate od tog osećaja pri nedostatku nikotina, a ne nepušači.

Kada sam ugasio svoju poslednju cigaretu, preko noći sam prešao sa 100 cigareta dnevno na nijednu, bez ikakvog vidljivog gubitka koncentracije.

8 коментара:

  1. Анониман31. март 2013. 22:23

    Mnogo je Alen Car pusio,100 cigareta dnevno.On nije bio normalan!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ako nikad nisi ispao glup, nikad nećeš postati stručnjak.
      Ako želiš vidjeti dalje, moraš se popeti više.
      Čim upoznamo bolest, blizu smo ozdravljenju.
      Činjenice govore glasnije od riječi.
      I budali može doći dobra zamisao.
      I pametni ljudi čine gluposti.
      I moja najdraza... Nakon duge bolesti i sâm postaneš dobar liječnik.
      Druze, kad bih ja opisao svoju(psihicku) ovisnost od nikotina od srca, kao sto je Alen, duhanske industrije bi propale za dan.
      Ovaj lik je moja najveca inspiracija u zivotu.
      R.I.P.

      Избриши
  2. Ja ne razumem kad neko stigne da popusi 100 cigara dnevno?

    ОдговориИзбриши
  3. Bilo je drugacije vreme, cigare su bile jeftine a niko tad nije govorio da su cigare lose vec se pusilo na sve strane. Gledaj samo realno, sednes lepo u bus, 2 sata voznje do pizdinca u kom ides da obidjes familiju, uzmes lepo i krenes da dimis i opa, dok stignes ode pola pakle.

    ОдговориИзбриши
  4. Steka 2 dana.Ti si brate,uh

    ОдговориИзбриши
  5. Zelim nesto da napisem

    Navukao se na travu a nije zeleo da nastavi trazio je spas u nikotinu i nije ga nasao


    Dakle Duvan Pomaze koncenteaciji
    Ali samo na kratko

    Nadjes resenje ali se pojavi drugi problem

    Zapalis drugu ali nije isto

    5 sati citanja sa pauzama
    Pivo br 5
    Cigara br 19


    .

    ОдговориИзбриши