Странице

понедељак, 28. март 2011.

Poglsvlje 39 – Trenutak otkrovenja


Trenutak otkrovenja se obično desi posle otprilike tri nedelje pošto pušač prestane da puši. Nebo postaje lepše, i to je trenutak kada nestaje ispranost mozga, i kada umesto da kažete sebi da vam nije potrebno da pušite – vi odjednom osećate da je i poslednja karika prekinuta i da vi možete da uživate u ostatku svog života i da vam nikada više neće biti potrebno da pušite. Uglavnom od tog trenutka počinjete da gledate na druge pušače sa sažaljenjem.

Oni koji pokušaju da prestanu uz pomoć metode volje ne dožive ovaj osećaj, jer iako im je drago što su bivši pušači, oni nastavljaju svoj život misleći da su napravili neku žrtvu.

Što ste u životu više pušili, to je više veličanstven ovaj osećaj, i on će trajati ceo život.

Ja smatram da sam bio veoma srećan u ovom životu, ali najlepši trenutak je bio trenutak otkrovenja. Što se tiče nekih drugih velikih dešavanja u mom životu, iako se sećam da ih je dosta bilo srećnih, nikad ne mogu jasno da se setim kako su ti trenutci izgledali. A nikada mi nije dosta radovanja nad činjenicom što više ne moram da pušim. Ako mi se danas desi da se osećam loše i da mi je potrebno da me nešto digne, samo pomislim kako je divno što više nisam navučen na tu odvratnu biljku. Polovina ljudi koji me zovu pošto prestanu kaže isto, da je to bio najveličanstveniji trenutak njihovog života. O! Kakvo vas zadovoljstvo čeka!

Posle 12 godina od izlaska knjige, i 12 godina kako se bavim konsultovanjem, naučio sam da u većini slučajeva momenat otkrovenja ne dođe posle tri nedelje, nego već posle nekoliko dana.

U mom slučaju desio se pre nego sam ugasio poslednju cigaretu, i mnogo puta, dok sam u početku držao konsultacije, za vreme nekih od seansi kad sam lice u lice sa čovekom, pre nego što stignem do kraja seanse pušač bi rekao tipa: „Ne morate više ni reč da kažete Alene. Sve mi je jasno i znam da više nikad neću pušiti.“ U grupnim seansama naučio sam da vidim kad taj trenutak dođe a d apušači sami ništa ne kažu. Iz pisama koje dobijam vidim da knjiga ima isti efekat.

Idealno bi bilo kad biste pratili sve instrukcije i potpuno shvatili psihologiju, i desilo bi vam se odmah.

Danas na svojim konsultacijama ja govorim pušačima da je potrebno pet dana da prođe da se fizički odviknu i oko tri nedelje da se bivši pušač skroz oslobodi. U neku ruku ja ne volim da dajem takva uputstva. Mogu d aizazovu dva problema. Prvo, ja na taj način namećem ljudima ideju da moraju daprođu kroz patnju koja će trajati od pet dana do tri nedelje. Drugo, bivši pušač će misliti: „Ako mogu da preživim pet dana ili tri nedelje, onda mi sledi super osećaj čim to vreme prođe.“ Međutim, njemu mogu tih pet dana ili tri nedelje biti prijatni, ali će uslediti jedan od loših dana, koji se dešavaju i pušačima i nepušačima, koji neće imati veze sa pušenjem nego će biti uzrokovan nekim drugim faktorom. I tako će, bivši pušač, čekajući momenat otkrovenja, doživeti ustvari depresiju. To može uništiti njegovo samopouzdanje.

Međutim, ako ne dam nikakvo uputstvo, buvši pušač bi mogao da provede ceo život čekajući da se desi nešto, a ništa se neće desiti. Mislim da je to ono što se događa većini pušača koji pokušavaju da prestanu zu pomoć metode moći volje.

U jednom trenutku bio sam izazvan da kažem da će se otkrovenje odmah desiti. Ali da sam tako rekao i da tako ne bude, bivši pušač bi izgubio samopouzdanje i mislio bi da se to nikad neće desiti.

Ljudi me često pitaju o značaju ovih pet dana i tri nedelje. Da li sam ja do tih brojki došao tek onako? Ne. To, kao što je očigledno, nisu utvrđeni datumi, ali posle godina rada do tih brojki se došlo. Posle otprilike pet dana po prestanku, bivšem pušaču pušenje više nije glavna preokupacija u glavi. Većina bivših pušača doživi otkrovenje baš u tom periodu. Ono što se uglavnom desi je da ste u nekoj stresnoj situaciji ili u nekom društvu, a nekada u takvim situacijama niste mogli bez cigarete. Odjednom shvatite da ne samo da uživate ili se uspešno borite sa stresom, nego vam pomisao da pušite uopšte nije pala na pamet. Od tog trenutka uglavnom sve ide glatko. Tada znate da ste slobodni. Primetio sam pri mojim ranijim pokušajima da prestanem uz pomoć metode volje, i iz priče drugih pušača – da je period od tri nedelje onaj u kom i najozbiljniji pokušaj da se prestane – ne uspe. Mislim da je ono što se desi činjenica da posle otprilike tri nedelje vi shvatite da više nemate želju da pušite. Onda imate potrebu da to sebi dokažete, i zapalite cigaretu. Ona bude čudnog ukusa. Dokazali ste sebi da vam to više ne treba. Ali ste takođe uneli svežu dozu nikotina u svoje telo, a nikotin je upravo ono za čim je vaše telo žudelo poslednje tri nedelje. Pojavljuje se mali glas koji vam govori: „Nisi prestao. Želiš još jednu.“ Ne zapalite odmah sledeću jer ne želite da se ponovo navučete. Puštate da prođe bezbedan period pauze između cigareta. Kada sledeći put budete izazvani moći ćete da kažete sebi: „Ali nisam se ponovo navukao, tako da nije problem ako zapalim još jednu.“ To je put ka neuspehu.

Suština problema nije u čekanju da dođe momenat okrovenja nego u shvatanju da onog trenutka kada ugasite poslednju cigaretu, vi ste sa tim završili. Već ste time uradili sve što treba da se uradi. Prestali ste da unosite nikotin. Nijedna sila na svetu vas ne može sprečiti da budete slobodni izuzev ako vi sami ne budete kukali ili čekali da se desi otkrovenje. Idite i uživajte u životu; snalazite se od samog početka. Na taj način će vam se desiti otkrovenje.

„...Nikako ne mogu rečima da objasnim koliko sam zahvalna što sam krenula putem koji me je doveo do toga da se oslobodim nikotina ... a osećaj slobode je neverovatan.“ Edna Dž.

„Shvatila sam po prvi put koliko je pušenje u stvari kontrolisalo moj život ...“ Dona B.


3 коментара: