Странице

понедељак, 28. март 2011.

Poglavlje 18 - Energija

Većina pušača je svesna uticaja ovog progresivnog prcesa u kom ostavljamo pluća bez kiseonika. Međutim, većina ih nije svesna koliko nikotin utiče na polju energije. 

Jedna od caka kod zamke sa pušenjem je ta što se uticaj na fizičkom i mentalnom nivou dešava tako postepeno, u tako malim procentima da mi toga nismo svesni i smatramo to normalnim.

To je veoma slično navikama loše ishrane. Stomačić se stavara postepeno i to nije alarmantno. gledamo ljude koji su strahovito gojazni i pitamo se kako su mogli sebi da dozvole da se dovedu u takvo stanje.

Zamislimo da se to desi preko noći. Odete u krevet sa 70kg, u dobroj formi, zategnutih mišića i bez trunke sala. Ujutru se probudite sa 90kg, debeli, sa salom i stomačićem. Umesto da se probudite puni energije i potpuno odmorni, vi se budite osećajući se jadno, letargično i jadva možete da otvorite oči. Bićete uspaničeni, pitajući se kakvu ste to strašnu bolest zakačili preko noći. A bolest je ista. Činjenica što vam je trbalo 20 godina da postanete takvi je nevažna.

Tako je i sa pušenjem. Kada bih sada mogao da vas prebacim u vaše telo i stavim u stanje uma u kakvom ste bili kad biste na samo tri nedelje prestali da pušite, to je sve što bi bilo potrebno da vas ubedim da prestanete. Pomislili biste: "Zar ću se stvarno osećati tako dobro?" Ili, ono što je suštinski, pitali biste se: "Zar sam zaiste tako nisko pao?" Naglašavam da pri tom ne mislim da ćete se samo osećati zdravije i da ćete imati više energije, nego da ćete biti sigurniji i moći bolje da se koncentrišete. 

Dok sam bio tinejdžer, jurcao sam nekud stalno samo zato jer je to bilo zabavno. A u trajanju od tridesetak godina bio sam konstantno umoran i letargičan. Borio sam se da se probudim ujutru u 9 sati. Posle večernjeg obroka ležao bih na kauču, gledao TV i zadremao posle samo pet minuta. Zato što se moj otac tako isto ponašao, ja sam mislio da je to normalno ponašanje. Mislio sam da za korišćenje energije ekskluzivno pravo imaju samo tinejdžeri i deca, a da starost počinje u ranim dvadesetim.

Ubrzo pošto sam ugasio svoju poslednju cigaretu, mogao sam da odahnem jer su nestali zakrčenje arterija i kašljanje, a od tada nisam imao napad astme ni bronhitisa. Međutim nešto zaista divno i neočekivano se desilo. Počeo sam da se budim u sedam ujutru, sa osećajem da sam se potpuno odmorio i da sam pun energije, sa željom da vežbam, džogiram i plivam. U 48-oj nisam mogao da potrčim ni jedan korak. Moje sportske aktivnosti su bile kuglanje, koje smatram rekreacijom za stare, i golf, za koji sam koristio malo vozilo. U 64-oj ja džogiram dva-tri kilometra dnevno, a kada se osećate fizički i mentalno jaki, divan je osećaj biti živ.

Problem je u tome što je vraćanje vaše fizičke i mentalne snage kad prestanete takođe postepen. Ne ide to baš toliko sporo, ali ako prolazite kroz traumu prestanka pušenja korišćenjem moći volje, sve ono što možete da dobijete na polju zdravlja ili novca biće zanemareno depresijom kroz koju ćete prolaziti.

Nažalost, ne mogu da vas prebacim istog trenutka u vaše telo i um za tri nedelje unapred. Ali vi možete! Vi instiktivno znate da je ono što vam ja govorim tačno. Sve što vam je potrebno je: MAŠTA! 

"Mislila sam da ne mogu da izdržim jedan dan bez cigarete. A sada ... ne mogu da verujem da sam toliko dugo bila pušač i da sam živela u tolikom strahu od nedostatka cigareta." Beverli Dž. 

7 коментара:

  1. Zalim ljude koji nikad nisu ni uapalili ni prestali s pusenjem duvana
    jer ne postoji veci bolji i ljepsi osjecaj i dozivljaj kad sam prestao sa najvecom po meni s naj podmuklijom navikom u unirvezumu,sve bi dao da jos jednom prestanem al to samo moze da se desi samo 1put u vasem zivotu.sad zivim za to da se rodim opet i opet zapalim i jednostavmo prestanem ,jaoo ljepsi dozivljaj od samog sexa bogatstva bilo cega nemoze se mjeriti sa nicim materijaknim i ne materijalnim veliki pozdrav za sve koji ce upravo sad prestati s pusenjem citajuci ovu knjigu zahvalan cim sam naslov procitao hvala hvala

    ОдговориИзбриши
  2. Vec godinu dana ne pusim,bez dana krize uz pomoc ove knjige.svaka cast autoru.uz knjigu su ostavile moja mama i svekrva dugogodisnji pusaci.i moj muz je ostavio ali je opet poceo posle pola godine i sad se nadam da ce mu knjiga ponovo pomoci.bas se nadam.ako uspem da ga nagovorim da je procita ponovo.

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala volim vas za 30 min cu dimiti svoj poslednji cigar vec sam ne pusac hvala

    ОдговориИзбриши
  4. Dragoceni su podatci koje sam procitao do sada po 6 put nadam se i zadnji do kraja knjige i dalje kroz citanje zapalim koju,ali se iskreno nadam da cu prestati do kraja knjige i uspeti da ostavim cigarete.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Radovanovicu,vi ako ste citali knjigu 6 puta i niste ostavili,ili ste jako neinteligentni pa ne shvatate o cemu se radi,ili uopste niste odlucili da ostavite,ili nemate trunke karaktera i samopšostovanja za samog sebe...Mozda ovo djeluje grubo ali je tako.Ja sam ostavio prije par mjeseci i dalje osjecam blagu krizu,kad me god uhvati citam opet i dok porocitam par pasusa nestane.Ja cigare nikad vise!

      Избриши