Странице

понедељак, 28. март 2011.

Predgovor

Konačno magični lek koji su svi pušači čekali:
x Odmah deluje
x Jednako efikasan i kod teških pušača
x Bez krize pri prestanku
x Nije potrebna moć volje
x Bez šok terapije
x Bez ikakvih pomagala sa strane
x Ne goji
x Za stalno

Možda ste malo uplašeni nad činjenicom da ćete pročitati ovu knjigu. Možda vas, kao kod većine pušača, sama pomisao na prestanak ispuni panikom i iako vi nameravate da prestanete, to neće biti danas.

Ako očekujete da vas ja obavestim o užasnim rizicima po zdravlje koji prate pušače, ili kako pušači potroše malo bogatstvo za vreme svog pušačkog života, ili da je to jedna odvratna, prljava navika i da ste vi glupi, beskičmenjaci bez snage volje, onda moram da vas razočaram. Takve taktike meni nikada nisu pomogle da prestanem i kada bi vama mogle da pomognu, vi biste onda već prestali da pušite.

Moj metod, koga ću zvati EASYWAY, ne funkcioniše tako. U neke od stvari koje ću reći ćete teško poverovati. Međutim, kada budete završili sa knjigom, ne da ćete u to poverovati, nego ćete se pitati kako je moguće da vam je mozak toliko bio ispran da ste verovali u suprotno. 

Postoji uobičajno loše shvatanje da mi biramo da pušimo. Pušači ne biraju da puše isto kao što alkoholičari ne biraju da to postanu, ili narkomani da postanu zavisnici od heroina. Tačno je da mi biramo da zapalimo te prve eksperimentalne cigarete. Ja ponekad između više stvari - biram da odem u bioskop, ali to ne znači da ću ceo život provesti u njemu. 

Uporedite to sa svojim životom. Da li ste ikada doneli pozitivnu odluku da u određenim trenutcima u svom životu, ne biste mogli da uživate u jelu ili nekom druženju a da pri tom ne pušite, ili da ne možete da se koncentrišete ili uhvatite u koštac sa stresom bez cigarete? U kom trenutku ste doneli odluku da vam trebaju cigarete, ne samo za društvena okupljanja, nego da su vam potrebne da ih stalno imate kod sebe i osećali ste se nesigurno, čak obuzeti panikom ako ih nemate?

Kao i svaki drugi pušač, vi ste uvučeni u najpokvareniju, najsuptilniju zamku koju su čovek i priroda zajedno smislili. Ne postoji roditelj na ovoj planeti - bilo da je pušač ili nepušač, kome se sviđa ideja da njegovo dete puši. Ovo znači da svi pušači žele da nikada nisu ni počeli da puše. To i nije toliko iznenađujuće - nikome nije trebala cigareta da bi uživao u obroku ili da se izbori sa stresom pre nego što se navukao.

U isto vreme, svi pušači žele da nastave sa pušenjem. Ipak nas niko ne primorava da zapalimo; bilo da razumemo zašto je to tako ili ne, samo pušači su ti koji odluče da zapale cigaretu.

Kada bi postojalo magično dugme koje bi pušači mogli da pritisnu i probude se sledeće jutro sa osećajem kao da nikada nisu zapalili tu prvu cigaretu, jedini pušači koji bi sutra ujutru postojali bili bi oni mladi ljudi koji su još uvek u svojoj eksperimentalnoj fazi. Jedina stvar koja nas sprečava da prestanem je: STRAH.

Strah da ćemo morati da preživimo neodređen period patnje, bola i nezadovoljene želje - da bismo onda bili slobodni. Strah da više ni u jednom obroku niti društvenom okupljanju nećemo tako uživati kao što smo uživali sa cigaretom. Strah da više nikada nećemo biti u stanju da se koncentrišemo, izborimo sa stresom ili budemo isto toliko sigurni u sebe kao što smo bili sa cigaretom. Strah da će se naša ličnost i karakter promeniti. Ali najviše od svega, strah od "jednom pušač - uvek pušač", da nikada nećemo biti potpuno slobodni i da ćemo u nekim prenutcima, do kraja života, želeti povremeno da zapalimo cigaretu. Ako ste, kao ja, već pokušali sve uiobičajne načine da prestanete da pušite i ako ste prošli kroz pakao onoga što ja nazivam - metoda moći volje za ostavljanjem pušenja, ne samo da će taj strah uticati na vas, nego ćete biti ubeđeni da nikada nećete moći da prestanete.

Ako vam je nelagodno, u panici ste ili ako se osećate da nije pravo vreme za vas da ostavite cigarete, onda dozvolite mi da vas uverim da su vaša nelagodnost ili panika uzrokovani strahom. Cigareta ne ublažava taj strah, ona ga stvara. Vi niste odlučili da upadne u zamku nikotina. Ali koa sve zamke, ona je napravljena tako da vi ostanete u njoj. Zapitajte se, kada ste zapalili te prve cigarete, da biste videli kako je to, da li ste tada odlučili da ostanete pušač do kraja života? I, kada ćete prestati sa pušenjem? Sutra? Sledeće godine? Prestanite da se zavaravate. Zamka je napravljena tako da vas drži žarobljenim čitavog života. Šta mislite - zašto tamo neki pušači nisu prestali da puše sve dok ih to nije ubilo?

Ova knjiga je prvobitno izdata od strane "Penguin" izdavača pre jednu deceniju, i sve od tada bila je najprodavanija knjiga svake godine. Znači, sada imam deset godina povratnih reakcija. Kao što ćete uskoro pročitati, te povratne reakcije su mi otkrile informacije koje su prevazišle moja najluđa zamišljanja o tome koliko će biti efikasna mojai knjiga. Takođe su mi na taj način otkrivena dva aspekta EASYWAY metode koja su me zabrinula. Ovo drugo ću objasniti kasnije. Prvo, evo tri tipična primera koje sam izvukao iz pisama koje sam dobijao:
                  "Nisam verovao u tvrdnje koje ste izneli i izvinjavam se što sam sumnjao u vas. Bilo je lako i uživao sam u tome, baš kao što ste rekli. Dao sam kopije vaše knjige svim svojim prijateljima i rođacima koji puše, ali ne mogu da shvatim zašto oni neće da je pročitaju."

                  "Vašu knjigu mi je dao bivši prijatelj koji je bio pušač, pre 8 godina. Tek sada sam je pročitao. Jedino zbog čega se kajem je što sam protraćio 8 godiona."

                  "Upravo sam završila sa čitanjem knjige EASYWAY. Znam da je prošlo tek četiri dana, ali osećam se sjajno, i znam da nikada više neću osetiti potrebu da pušim. Počela sam da čitam vašu knjigu pre pet godina, pročitala sam je do pola i uspaničila se. Znala sam da ako nastavim da je čitam moraću da prestanem sa pušenjem. Zar nisam bila luckasta?" 

Ne, ta malda dama iz poslednjeg primera nije bila luckasta. Spomenuo sam magično dugme. EASYWAY radi po principu magičnog dugmeta. EASYWAY nije čarolija, ali meni i stotinama hiljada bivših pušača kojima je bilo lako i prijatno da prestanu to sve deluje kao čarolija!

Ovo je upozorenje. Imamo situaciju kokoška i jaje. Svaki pušač želi da prestane i svakom pušaču je lako i prijatno da prestane. Samo strah sprečava pušače da pokušaju da prestanu. Najveći dobitak je osloboditi se tog straha. Ali nećete se osloboditi tog straha dok ne završite sa knjigom. Naprotiv, kao dama u trećem primeru, strah će se povećavatio kako čitate knjigu i to će vas možda sprečiti da je završite.

Vi niste odlučili da upadnete u zamku, ali budite načisto sa sobom, nećete umaći tome ako ne donesete pozitivnu odluku da to uradite. Već se možda dvoumite oko ostavljanja. S druge strane se možda plašite. U bilo kom slučaju molim vas imajte na umu: VI NIŠTA NE GUBITE!

Ako po završetku čitanja knjige odlučite da želite da nastavite da pušite, ništa vas ne sprečava u tome. Ne morate čak ni da smanjite ili prestanete da pušite sok čitate ovu knjigu i zapamtite - nema šok terapije. Naprotiv, imam samo dobre vesti za vas. Da li možete da zamislite kako se osećao grof Monte Kristo kada je konačno pobegao iz zatvora? Tako sam se i ja osećao kada sam pobegao iz nikotinske zamke. Tako se osećaju milioni bivših pušača koji su koristili moju metodu. Do kraja ove knjige: 
TAKO ĆETE SE VI OSEĆATI!
SAMO NAPRED!

Ako ste pušač sve što treba da uradite je da nastavite da čitate.

Ako ste nepušač koji je kupio ovu knjigu za one koje volite, sve što treba da uradite je da ih ubedite da pročitaju ovu knjigu. Ako ne možete da ih ubedite, onda vi pročitajte knjigu a poslednje poglavlje će vas posavetovati kako da prenesete poruku ljudima, i takođe kako da sprečite svoju decu da počnu da puše. Nemojte da vas zavara činjenica da oni to sad mrze. Sva se deca tako osećaju dok se ne navuku.


7 коментара:

  1. Upravo sam procitala predgovor sa sve cigaretom u ruci. Nadam se najboljem :)

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман1. мај 2016. 12:59

    Knjiga je vrh! :-)

    ОдговориИзбриши
  3. Тај проклети страх..идемо даље!

    ОдговориИзбриши
  4. Читам други пут, први пут сам читала површно и прескакала поједине делове књиге. Резултирало је неуспехом. :-(
    Трудићу се са пажњом...почињем! Срећно свима!
    Јована

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман24. јун 2018. 22:24

    Citao 7 puta papirnu, probacu sa elektronskom, nadam se da cu uspeti.

    ОдговориИзбриши