Странице

понедељак, 28. март 2011.

Poglavlje 12 - Opuštanje

Mnogi pušači misle da ih cigareta opušta. Istina je u stvari d aje nikotin hemijski stimulator. Ako obratite pažnju na svoj puls, videćete kako vam se puls ubrzava ako popušite jednu cigaretu za drugom.

Jedna od omiljenjih cigareta za većinu pušača je ona posle obroka. Obrok je momenat u toku dna kada prestajemo da radimo; tada sedamo i odmaramo se, utoljujemo glad i žeđ i onda smo potpuno zadovljni. Međutim, jedan pušač ne može da se opusti, jer on ima još jednu glad da zadovolji. On cigaretu smatra šlagom na torti, ali to je samo malo čudovište koga treba nahraniti.

Istina je da zavisnik od nikotina nikada nije potpuno opušten, i kako život teče to se pogoršava.

Najneopušteniji ljudi na ovoj planeti nisu nepušači, nego biznismeni od 55 godina koji su lančani pušači, koji konstantno kašlju i pljuju, imaju visok krvni pritisak i neprestano su nervozni. Kad se dospe u takvu fazu cigareta prestaje da čak i delimično otklanja simptome koje stvara.

Sećam se perioda kada sam bio mladi računovođa, starao se o porodici. Jedno od moje dece bi uradilo nešto loše i ja bih onda žestoko prasnuo, a to uopšte nije bila reakcija primerena toj situaciji i tome što je dete uradilo. Stvarno sam verovao da me je stvorio neki zli đavo. Sad znam da to nije bila nikakva nasledna crta u mom karakteru, nego je malo nikotinsko čudovište stvaralo problem. U to vreme mislio sam da su me pogodile sve muke ovog sveta, a kad pogledam unazad na svoj život pitam se gde je u svemu tome bio stres. U svim drugim aspektima života ja sam bio taj koji je držao kontrolu. Jedina stvar koja je mene kontrolisala bila je cigareta. Tužno je to što ni danas ne mogu da ubedim svoju decu da je pušenje uzrokovalo da budem takve naravi. Svaki put kada čuju da pušač pokušava d aopravda svoju zavisnost, poruka je "Oh, one me smiruju. Pomažu mi da se opustim."

Pre nekoliko godina, u Velikoj Britaniji su agencije za usvajanje dece zapretile da će zabraniti pušačima da usvajaju decu. Javio se jedan čovek, iritiran. Rekao je: "Vi uopšte niste upravu. Sećam se kad sam bio dete i nešto se posvađam sa svojom majkom, ja bih čekao da ona zapali cigaretu jer bi onda bila opuštenija." Zašto nije mogao da razgovara sa svojom majkom kad ona nije pušila? Zašto su nepušači tako neopušteni kada ne puše, čak i posle obroka u restoranu? Zašto su u takvim trenutcima nepušači opušteni? Zašto pušači ne mogu da se opuste bez cigarete? ledeći put kada uđete u supermarket i vidite mladu domaćicu kako vrišti na svoje dete, samo je posmatrajte kad izlazi. Prva stvar koju će uraditi kad izađe je paljenje cigarete. Posmatrajte pušače, posebno u trenutcima kada ne mogu da zapale. Primetićete da oni tada približavaju ruke ustima, ili puckaju palčevima, ili vrte kosu. Pušači nisu opušteni. Oni su zaboravili kako izgleda biti potpuno opušten. To je jedna od mnogih lepota koje će vam se povratiti.

7 коментара:

  1. Jos sam u zamci.... sada ce dorucak i cudoviste ce doci po svoje...a ja se jos borim.....

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. nece biti borbe .... samo nastavi da citas i videces koliko je zaista lako .Na pola knjige se prestaje,ali nastavi do kraja.

      Избриши
    2. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    3. Koji sam ja kreten, sve sto sam do sada procitao vec sam znao, samo sto sam namjerno to gurao negdje duboko u podsvjest, odakle cu ga tesko iskopati.... idemo daljeeeeeee

      Избриши
  2. Анониман5. јун 2016. 22:59

    Pocinje sve ovo da mi bude smesno...neverujem da sam toliki kreten bila da propusim... Imam 22 godine,i prestala sam jos pre2 poglavlja... jednostavno ti "klikne".
    Hvala ovom divnom coveku.

    ОдговориИзбриши
  3. Zelim nesto da napisem

    Predivan osecaj kada posle zavrsenog jela krenes da kasljes da povratis zelis ali ne znas jer nikad nisi bacio peglu
    Kao da ti smeta hrana ne prihvatas je

    Ovo je neko razmisljanje

    nema veze sa citanjem pisem tek sada

    ОдговориИзбриши
  4. Ok.Ovo poglavlje me do sada najvise potreslo,rasplakala sam se i pronasla.

    ОдговориИзбриши