Странице

понедељак, 28. март 2011.

Poglavlje 20 - Te zle, crne senke

Još jedna radost ostavljanja ove biljke je oslobađanje onih zlih crnih senki u pozadini naših mozgova.

Svi pušači znaju da su budale i ignorišu loše efekte pušenja. Većinu vremena pušenje je za nas automatska stvar, ali crne senke su uvek šćućurene u našoj podsvesti, odmah ispod površine.

Prednosti pri ostavljanju cigareta su divne. Nekih sam bio svestan za vreme pušačkog života, kao što su rizici po zdravlje, trošenje novca i prosta činjenica da je glupost biti pušač. Međutim, moj strah je bio takav; ja sam toliko bio opsednut d abi odoleo svim iskušenjima od onih ljudi koji čine dobro i žele dobro, ili bilo kog drugog ko bi pokušao da me odgovori od pušenja, da su sva moja mašta i energija bile usmerene na pronalaženje bilo kakvog mlitavog izgovora koji će mi dozvoliti da nastavim da pušim.

Za neverovati, najgenijalnije ideje su mi padale na pamet kad asam pokušavao da prestanem. Bile su naravno inspirisane strahom i bedom kroz koje sam prolazio dok sam pokušavao da prestanem uz pomoć moći volje. Nije bilo šanse da vidim stvari sa aspekta zdravlja ili novca. Ali sada kad asam slobodan zapanjuje me kako sam uspešno blokirao mozak za još važnije dobiti od prestanka pušenja. Već sam pomenuo prosto ropstvo - provodimo pola svog života u trenutcima kada nam je dozvoljeno da pušimo, radimo to automatski i piželjkujemo da nikada nismo ni propušili, a drugu polovinu provodimo osećajući se jadno zato što nam društvo ne dozvoljava da pušimo. U prethodnom poglavlju sam pričao o tome kako je neverovatno ponovo imati energije. Ali za mene najveće bogatstvo nije bilo u ideji zdravlja, novca, ili kraju robovanja, nego otklanjanje tih zlih senki, otklanjanje osećaja da me preziru i sa stalnim izvinjavanjima nepušačima, i najviše od svega mogućnost da poštujem sebe.

Većina pušača nema slabu volju, kako se to obično misli u društvu. U svim drugim aspektima svog života ja sam bio taj koji je držao stvari pod kontrolom. Prezirao sam sebe što sam zavistan od te biljke za koju sam znao da mi uništava život. Ne mogu vam opisati čistu sreću od osećaja kad se otklone te zle crne senke, zavisnost i samopreziranje. Ne mogu vam opisati kako je lepo biti u stanju gledati druge pušače, bilo da su oni maldi, stari, da povremeno puše ili su teški pušači, ne sa osećajem zavisti, već sa osećajem sažaljenja za njih i osećajem uzdignutosti što vi više niste rob te odvratne biljke.

Poslednja dva poglavlja su se bavila važnim prednostima života kao nepušača. Smatram da je neophodno da se napravi balans, pa sledeće poglavlje nabraja prednosti pušača.

7 коментара:

  1. istina ziva Zdravlje je na 1 mestu sve bi trebalo da anulra ostale propratne efekte.Verujem da je nacisto odvikavanje prelepo ...ako imate koji komentar ili savet posaljite mi na mail.....ili na blog

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. druze sve se moze kad se racionalno razmisli i cvrsto odluci ja sam na pola knjige prestao i evo 7 dana nisam zapalio .. jedino sto mi se stalno nesto jede gricka al bolje i koja kila nego se nastaviti trovat

      Избриши
  2. Trenirala sam ceo svoj zivot .Neki od sportova su bili :gimnastika ,odbojka ,rukomet ,aerobik ,hidrobik ...i Realni Aikido koji je bio i ostao moja večita ljubav ...moji vršnjaci su vec pred kraj osnovne skole probali tu prvu cigaretu a ja sam se grozila same pomisli na to ...Smetao mi je duvanski din gostiju koji dodju kod nas ,gušio me i nisam mogla disati ...zatvarala sam se u susednu sobu kako bih izbegla to ...pubertet i dalje sam se grozila od pomisli na pušače ...srednja škola vec su svi uveliko pušili a ja sam izbegavala iste te ljude ...gadile su mi se devojke koje cupkaju do malog odmora i jedva cekaju da zapale tu cigaretu ...uzasno su smrdele ...njihove ruke ,garderoba i njihova kosa sve mi je to bilo gadno ...Počela sam i sama da pušim sa 19 godina kada sam prvi put počela da radim iz razloga jer su sve te koleginice svako malo isle na pauzu na tu kafu i cigaretu ...iz nekog hira sam i ja probala ...bila sam ubedjena da cu kada budem poželela prestati sa konzumiranjem toga ....ali to je bila samo zamka ...gadila sam se samoj sebi i proklinjala dan kada sam i probala to ...celog života odani sportista ...na sav onaj trud sam pljunula tom prvom cigaretom ...sve je palo u vodu ...čula sam za ovu knjigu prosle godine i zacudila sam se kada sam cula da je grupa mojih poznanika zahvaljujuci ovoj knjizi prestala da puši ...zelela sam i ja ali se sve svodilo na danas sutra ...i tako nakon godinu dana čitam ovu knjigu i shvatam neke stvari...imam 21 godinu i ne zelim da zaglupljujem samu sebe da je otrov lep ...ne nije ,ne zelim ni jedan jedini da vise da barusavam svesno svoje zdravlje ...ne zelim da zanemarim sve ovo do sada procitano i da se gusim u duvanskom dimu ...previse sam zahvalna svojim roditeljima sto su me na ovaj svet doneli zdravu i pravu ne zelim da unistavam to ...ja se ne žrtvujem već želim da ostavim tu odvratnu naviku ...ja kontrolisem svoj razum a ne ta mala odvratna pakla ...

    ОдговориИзбриши
  3. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  4. Realni aikido nije sport,to je gubljenje vremena .

    ОдговориИзбриши